יום שישי, 13 במאי 2016

איך להסיר בטבעיות אבן שן? - המדריך השלם

"זכרו לצחצח לפחות פעמיים ביום" - מקור לתמונה: pixabay 


שאריות של מזון יחד עם רוק וחיידקים אשר נמצאים בחלל הפה יוצרים פלאק ואבן שן אשר נדבקים לשיניים ובעיקר ל"חיבור" בין השיניים לחניכיים, הימצאות אבנית (אבן שן) על השן או שורש השן יכולה לגרום למחלות חניכיים שונות כגון דלקת חניכיים, נסיגת חניכיים, מחלת חניכיים ואבצס בחניכיים.

אז איך אנחנו יכולים למנוע היווצרות פלאק ואבנית? 

לתחזק היגיינה אוראלית נכונה היא המפתח למניעת היווצרות פלאק ואבנית,
זכרו לצחצח לפחות פעמיים ביום עם משחת שיניים איכותית (Oral B Pro-Health וColgate Total נחשבות משחות שיניים טובות נגד אבן שן ופלאק) וכמובן זכרו גם להעביר צחצוח קל על הלשון, חיידקים רבים מוצאים את מקומם גם על הלשון והדבר יכול להוביל להיווצרות פלאק.
זכרו להעביר חוט דנטלי באופן קבוע בכדי לנקות את השיניים ואת החניכיים שלכם.
הימנעו ממתוקים ומאוכל דביק במיוחד, הדבר תורם להיווצרות אבן שן.
זכרו לבקר לביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים שלכם שבמידת הצורך יבצע ניקוי אבנית (או יפנה אתכם אל שיננית לצורך ביצוע הפעולה).


בנוסף לתחזוק היגיינה אוראלית נכונה אתם יכולים גם להשתמש במספר דרכים טבעיות להסרה ולצמצום אבן שן ופלאק, זכרו שאין תחליף לביקור אצל רופא השיניים בכדי להסיר אבן שן ועדיף למנוע היווצרות פלאק ואבנית מלכתחילה מאשר לנסות להסירה לאחר מכן.

שיטות טבעיות להסרת אבן שן (אבנית) ופלאק


יש לזכור שכל שיטה להסרת אבנית ופלאק מן השיניים המתוארת במדריך הינה תרופת סבתא והשימוש בה הינה על אחריות המשתמש בלבד, מומלץ להיוועץ עם רופא שיניים לפני השימוש.

  • צחצחו עם סודה לשתייה - ערבבו כפית של סודה לשתייה יחד עם קמצוץ מלח, הרטיבו את מברשת השיניים שלכם והטבילו אותה בתוך התערובת, הדבר תורם להסרת אבנית וכמו כן גם להלבנת שיניים. זכרו שצחצוח באמצעות סודה לשתייה פוגע באימייל השן (השכבה החיצונית המגנה על השן) ולכן לא מומלץ לחזור על הפעולה לעיתים קרובות מידי ויש לתת לאימייל השן להתאושש.
  • שפשפו קליפות תפוז על גבי השן - שפשפו קליפות תפוז על גבי השן והשאירו את השיניים כך עד למחרת בבוקר בכדי לתת לחומר הפעיל בתוך קליפות התפוז לפעול נגד האבנית והפלאק וכמו כן להלבין את הכתמים והסימנים שהאבנית השאירה על גבי השן, בבוקר צחצחו את השיניים היטב, ניתן לחזור על הפעולה.
  • אכלו פירות וירקות - פירות וירקות כגון תפוחים, גזר וסלרי עוזרים להילחם באבנית השן ובפלאק, מסירים שאריות מזון אשר נשארו בפה וכמו כן מחזקים את החניכיים, מומלץ לאכול את הפרי כשעה לאחר הארוחה עבור אפקט מקסימלי, תפוח נחשב אחד הפירות הטובים ביותר עבור בריאות השן, במידה ואין לכם אפשרות לצחצח, תפוח יכול להווה אופצייה מוצלחת במידה ומדובר במקרה חד פעמי. בנוסף לכך, פירות אשר עשירים בויטמין C לרוב גם יעזרו לשמור על בריאות הפה בצורה מוצלחת.
  • לעסו זרעי שומשום - לעסו באיטיות זרעי שומשום, אל תבלעו אותם, לאחר שלעסתם ממושכות את הזרעים, צחצחו שיניים באמצעות מברשת שיניים יבשה ובאמצעות זרעי השומשום אשר בפיכם, זרעי השומשום מנקים, משפשפים ועוזרים להסרת האבנית.
  • תה ירוק או תה שחור - מחקר שפורסם בשנת 2011 בכתב העת לרפואת שיניים של האוניברסיטה הרפואית של טהרן טוען שבתה ירוק או בתה שחור קיימים רכיבים אנטי בקטריאליים אשר עוזרים להילחם נגד היווצרות אבנית ופלאק ומחזקים את האימייל. אופן השימוש האידיאלי בתה אשר עוזר להילחם באותם רכיבים הינו להכין כוח תה ולהשאיר את התיון בתוך התה למשך 5 דקות, הוציאו את התיון וסחטו את התיון לתוך הכוס בכדי לשחרר כמות מקסימלית של פלורואיד אשר כידוע בריא עבור השן, השאירו לתה להתקרר ולאחר מכן שטפו את הפה באמצעות התה הפושר מספר פעמים, חזרו על הפעולה מידי יום בכדי למצוע היווצרות אבנית ופלאק ובכדי לחזק את שיניכם.
  • גבינה קשה - כמות קטנה של גבינה קשה לאחר כל ארוחה יכולה למנוע היווצרות של פלאק סביב השן.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אתם מוזמנים להגיב על הכתבה במידה ויש לך הערה או הארה, או במידה ומתחשק לכם לספר את סיפורי אבן השן שלכם :)

אנו מאחלים לכם הרבה בריאות כאן באתר "עולם הבריאות" ומאמינים שרפואה מונעת היא המפתח הנכון לרפואה איכותית אשר תצמצם את מספר האנשים הזקוקים לטיפול רפואי וכך המערכת הרפואית תוכל להעניק טיפול רפואי הולם יותר כאשר הלחץ ייפחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה