יום שלישי, 24 במאי 2016

לימודי רפואה באוקראינה

דגל אוקראינה - מקור לתמונה: pixabay 
רמת הלימודים הגבוהה בשילוב עם עלות המחייה הנמוכה באוקראינה, הופכות את בתי הספר לרפואה במדינה ליעד משתלם עבור סטודנטים מרחבי העולם אשר מעוניינים ללמוד מקצועות רפואיים (רפואה, רפואת שיניים, אחיות ועוד...), הלימודים מתבצעים במגוון רחב של שפות (אוקראינית, רוסית, אנגלית וצרפתית, בהתאם לאוניברסיטה). הלימודים מוכרים במגוון רחב של מדינות ולאחר מעבר בחינת הרישוי ברפואה בארץ תוכלו גם לקבל הכרה של התואר בישראל.

למה לבחור בלימודי רפואה באוקראינה?


  • איכות לימודים גבוהה (חלק מן בתי הספר לרפואה נוסדו לפני למעלה מ100 שנה ובעלי ניסיון בלימוד רפאוה באנגלית או צרפתית של למעלה מ20 שנה).
  • שכר לימוד נמוך (ביחס ללימודי רפואה באנגלית במדינות אירופאיות) ועלות מחייה נמוכה.
  • אין צורך במבחני TOEFL/IELTS לבחינת רמת האנגלית.
  • תהליך הקבלה ללימודים וקבלת ויזת הסטודנט הינו פשוט יחסית.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

עלות שכר הלימוד ועלות המחייה

שכר הלימוד משתנה מאוניברסיטה לאוניברסיטה ולרוב נע בין 3,000 ל5,000 בשנה,
לדוגמא בOdessa State Medical University (בית הספר לרפואה של אודסה) עלות שכר הלימוד הינה 3850 דולר בשנה עבור תכנית הלימודים באנגלית.
שכר הלימוד לרוב יהיה נמוך יותר עבור תכנית הלימודים ברוסית או אוקראינית ויקר יותר בכמה מאות דולרים עבור תכנית הלימודים האנגלית.


עלות המחייה באוקראינה הינה נמוכה יחסית לרוב מדינות אירופה, שנה שלמה של מגורים במעונות של האוניברסיטה או בהוסטל יעלו בין 450 ל1,000 דולר בשנה בהתאם למיקום ולתנאים במקום.
בנוסף יש להוסיף כ150 דולר עבור ביטוח בריאות ועוד כ1,500 דולר בשנה עבור הוצאות אחרות כגון תחבורה (סטודנטים באוקראינה זכאים ל50% הנחה עבור תחבורה ציבורית), מזון ובילויים ותהיו מסודרים.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


תנאי קבלה ותהליך הקבלה

תנאי הקבלה לאוניברסיטאות באוקראינה הם נמוכים יחסית, נדרשת תעודת בגרות מלאה (לרוב אין צורך במקצועות מדעיים) עם ציונים של 50% ומעלה, בנוסף אין צורך במבחני בחינת רמת השפה האנגלית כגון TOEFL או IELTS וכמו כן לרוב גם מרבית האוניברסיטאות לא דורשות מבחני קבלה, אבל כן כדאי לשקול לקחת מכינה אקדמאית כדי להגיע עם ידע מוקדם לשנת הלימודים האקדמאית הראשונה.

שלב 1 - מכתב הזמנה:
תהליך הקבלה הינו פשוט יחסית, אתם תדרשו לשלוח לאוניברסיטה צילום של הדרכון שלכם ושל תעודת הבגרות/סיום התיכון שלכם בצירוף טופס הבקשה הממולא, לאחר מכן תקבלו מכתב הזמנה לאוניברסיטה (אותו מכתב נדרש לצורך קבלת ויזת הסטודנט, יש אוניברסיטאות הגובות כסף עבור המכתב, חלק מן האוניברסיטאות רק גובות כסף עבור משלוח המכתב בדואר שליחים).


שלב 2 - תהליך הוצאת ויזת סטודנט:
לאחר שתקבלו את מכתב מכתב ההזמנה עליכם יהיה לגשת לשגרירות אוקראינה עם המסמכים הבאים:

מכתב ההזמנה המקורי
הדרכון הבינלאומי שלכם (עם תוקף נותר של שנה ומעלה)
תעודת בגרות (מתורגמת לאוקראינית)
תעודת לידה (מתורגמת לאוקראינית)
אבחון רפואי על מצבכם הרפואי (מתורגם לאוקראינית)
בדיקת איידס (מתורגם לאוקראינית)
מכתב מן התומך הכלכלי שעומד לתמוך בכם בזמן התואר (הורה או אדם אחר)
תדפיסי עובר ושב
8 תמונות פספורט

ישנם אנשים שהסתרו עם תהליך הוצאת הויזה והקבלה לאוניברסיטה לבד ויש אנשים שמעדיפים לשלם כמה מאות דולרים יותר ולהיעזר בסוכן אשר יעזור להם במהלך כל התהליך, במידה ובחרתם לקחת סוכן או חברה מטפלת, בדקו היטב את החברה ווודאו שהחברה באמת קיימת ויש לה ניסיון בטיפול עם אוניברסיטאות אוקראיניות בכדי לא ליפול בפח.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אוניברסיטאות מומלצות באוקראינה


האוניברסיטה הרפואית באודסה 
האוניברסיטה הרפואית באודסה נוסדה בשנת 1900 ונחשבת לאחת האוניברסיטאות הרפואיות המובילות באוקראינה, אודסה הינה עיר נמל באוקראינה הממוקמת בדרום אוקראינה ובצפון הים השחור, כמו כן מדובר בעיר השלישית בגודלה באוקראינה ולכן הינה עיר מובילה ומתקדמת ביחס למדינה עם שירותים מתקדמים ואניברסיטאות ברמה גבוהה אשר מציעות תוכניות לימוד ברוסית או באנגלית במחירים נוחים (3,850 דולר שכר לימוד עבור שנת הלימודים הראשונה ברפואה לדוגמא), בנוסף באוניברסיטה ישנם מתקנים שונים לשימוש של הסטודנטים כגון חדר כושר וספא באיזור הים השחור, מוזיאונים, ספרייה ועוד...

אודסה נחשבת ל"פנינת הים השחור" אז חבל לפספס הזדמנות ללמוד רפואה באוניברסיטה איכותית עם עלויות מחייה נמוכות ובנוסף גם עיר בעלת היסטורייה וקסם אישי רב.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ישנן עוד אוניברסיטאות מומלצות רבות באוקראינה, נשתדל להוסיף אותן לרשימה בהקדם האפשרי, במידה ויש לכם שאלה, הערה, הארה או אתם מעוניינים להתייעץ לגבי לימודי רפואה בחו"ל או באוקראינה בפרט אל תהססו וצרו קשר דרך טופס יצירת הקשר (ניתן להגיע אליו מן התפריט העליון) או דרך כתובת המייל HealthWorldIL@Mail.Com

מחכים לשמוע מכם,
מערכת "עולם הבריאות"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה