יום חמישי, 26 במאי 2016

לימודי רפואה בקירגיזסטן

דגל קירגיזסטן - מקור לתמונה: pixabay 

בתקופת ברית המועצות הוקמו אוניברסיטאות רבות ברחבי מרכז אסיה ובקירגיזסטן בפרט, חלק מאותן אוניברסיטאות קיימות עד כה וכמו כן נפתחו מספר אוניברסיטאות פרטיות וציבוריות בקירגיזסטן גם לאחר התפרקות ברית המועצות. אוניברסיטאות אילו מציעות לימודי רפואה בשפה האנגלית במדינה זולה אשר תאפשר לכם לעבור את לימודי הרפואה שלכם ללא חור בכיס, אך לא הכל ורוד, בפוסט זה ננסה לסקור את לימודי הרפואה בקירגיזסטן בצורה אובייקטיבית ככל שניתן בכדי שתוכלו לבצע את השיקולים שלכם.


למה לבחור בלימודי רפואה 
קירגיזסטן?
  • שכר לימוד נמוך (ביחס ללימודי רפואה באנגלית במדינות אירופאיות ואף ביחד למדינות האיזור) ועלות מחייה נמוכה (מגורים במעונות כ200 דולר בשנה לדוגמא)
  • תנאי קבלה נמוכים ותהליך קבלה ללימודים וקבלת ויזת סטודנט מהיר (מבחינת מסמכים, רק תעודת בגרות ודרכון בינלאומי מספיקים).
  • קירגיזסטן הינה מדינה יפייפיה ומדובר באחת מהפנינות במרכז אסיה כך שתוכלו בסופי השבוע ובמהלך החופשות מהלימודים להנות מאחת מהמדינות הבודדות שיד האדם עוד לא הספיקה להרוס.
  • סביבת לימודים בינלאומית עם סטודנטים מרחבי העולם (בעיקר מהודו, פקיסטן ומדינות ערב ואפריקה).
למה לא לבחור בלימודי רפואה קירגיזסטן?

  • רמת לימודים לא ברורה (יש הטוענים שרמת הלימודים סבירה ומעלה ומאידך יש הטוענים שהמרצים לא מדברים אנגלית מספקת ונדרש לעשות הרבה למידה עצמאית בכדי לעבור את הבחינות).
  • בחלק מן המוסדות מתוארים ברחבי האינטרנט מקרים מפוקפקים של רמואיות בנוגע לשכר הלימוד (בעיקר בנוגע לשכר הלימוד של השנה הראשונה).
  • אם אתם לא דוברים את השפה והמנטליות זרה עבורכם יכול להיות שתתקשו להסתדר ביום יום, המקומיים לא דוברים אנגלית לרוב ולא תמיד יהיו נחמדים כלפי זרים ויש להיזהר עקב מקרי אלימות רבים (לא בהכרח כלפי זרים, אלא בעיקר עקב ריבוי שיכורים).
  • חוסר הכרה של התואר ברחבי העולם (רק מדינות ספיציפיות כמו הודו לדוגמא מכירים בתואר, במדינות אחרות תצטרכו לעבור בחינה עם שובכם למדינה ובמדינות מסויימות המצב לא ברור ביחס להכרה), יש לציין שככל שידוע לנו כל האוניברסיטאות בקירגיזסטן רשומות ב"WHO - World Directory of Medical Schools".
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

עלות שכר הלימוד ועלות המחייה

שכר הלימוד משתנה מאוניברסיטה לאוניברסיטה ולרוב הינו סביב 2,400 דולר בשנה.
לדוגמא בפקולטה לרפואה של Osh State University עלות שכר הלימוד הינה 2,400 דולר בשנה עבור תכנית הלימודים באנגלית ללימודי רפואה ולעומת זאת 1,600 דולר עבור תכנית הלימודית ברוסית.

בשנה הראשונה לעומת זאת תצטרכו לשלם כ6,500 דולר עבור כל תהליך הקבלה אשר ייכלול:
עמלה עבור קבלת ההזמנה (נדרשת הזמנה מן האוניברסיטה עבור ויזת הסטודנט).
עמלת עבור תהליך הקבלה לאוניברסיטה
שכר הלימוד עבור השנה הראשונה.
עלות המעונות עבור השנה הראשונה (ניתן לוותר על כך אם ברצונכם לשכור דירה באופן עצמאי בעיר).
תשלום עבור ויזת הסטודנט.
עמלה עבור משרד החינוך.
עמלות שונות עבור הטיפול במסמכים (תרגום, בדיקות רפואיות וכו' וכו').


עלות המחייה במדינה הינה זולה יחסית, תוכלו לגור בהוסטל או במעונות ברוב האוניברסיטאות בסכום של כ200 עד 400 דולר לשנת לימוד, או לשכור דירת 2 חדרים לדוגמא כולל חשבונות בסכום של כ200 דולר, מעבר לכך תצטרכו להוסיף עוד כ100 עד 200 דולר בחודש עבור כל ההוצאות הנלוות ותוכלו לחיות ברמת חיים סבירה אפילו ביחס למקומיים אשר השכר הממוצע במדינה הינו נמוך יחסית. מעבר לכך תצטרכו לבדוק האם האוניברסיטה מספקת ביטוח רפואי מסוג מסויים או אשר יהיה עליכם לרכוש ביטוח נסיעות או ביטווח בריאות לסטודנטים בחו"ל בנוסף ולחשב את עלות הביטוח בחישובים הכללים שלכם.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

תנאי קבלה ותהליך הקבלה

תנאי הקבלה לאוניברסיטאות בקירגיזסטן הם נמוכים יחסית, בתנאי הקבלה באתרי האוניברסיטאות מתואר רק תנאי אחד שהוא קיום תעודת בגרות.

שלב 1 - מכתב הזמנה:
תהליך הקבלה הינו פשוט יחסית, אתם תדרשו לשלוח לאוניברסיטה צילום של הדרכון שלכם ושל תעודת הבגרות/סיום התיכון שלכם בצירוף טופס הבקשה הממולא, לאחר מכן תקבלו מכתב הזמנה לאוניברסיטה (אותו מכתב נדרש לצורך קבלת ויזת הסטודנט, יש אוניברסיטאות הגובות כסף עבור המכתב, לרוב העמלה עבור המכתב נכלל בחבילה הראשונית עבור שנת הלימודים הראשונה).


שלב 2 - תהליך הוצאת ויזת סטודנט:
לאחר שתקבלו את מכתב מכתב ההזמנה עליכם יהיה לגשת לשגרירות קירגיזסטן במידה והיא קיימת במדינתכם, במידה ולא פשוט יהיה עליכם להזמין כרטיס טיסה למדינה ותוציאו ויזה עם הנחיתה. 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אוניברסיטאות מומלצות בקירגיזסטן

נשתדל להוסיף אוניברסיטאות לרשימה בהקדם האפשרי

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ישנן אוניברסיטאות מומלצות רבות בקירגיזסטן, נשתדל להוסיף אותן לרשימה בהקדם האפשרי, במידה ויש לכם שאלה, הערה, הארה או אתם מעוניינים להתייעץ לגבי לימודי רפואה בחו"ל או בקירגיזסטן בפרט אל תהססו וצרו קשר דרך טופס יצירת הקשר (ניתן להגיע אליו מן התפריט העליון) או דרך כתובת המייל HealthWorldIL@Mail.Com

מחכים לשמוע מכם,
מערכת "עולם הבריאות"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה