יום שלישי, 14 ביוני 2016

השפעת העישון על השיניים וחלל הפה

אישה וסיגרייה - מקור לתמונה: PixaBay


השפעות העישון לא נעצרות רק בסרטן ריאות, עישון סיגרייה (או עישון באופן כללי גם דרך מקטרת או נרגילה) הינו מזיק לכל חלקי הגוף, החל ממערכת הנשימה ועד כלי הדם והלב, אבל בפוסט זה נדבר באופן מיוחד על ההשפעה של עישון על השיניים וחלל הפה. באופן כללי על פי דעת מומחים, מחלות חניכיים רבות נגרמות לא רק ממצב השיניים וחלל הפה עצמו אלא החניכיים משמשות מן מראה לבריאות הפנימית שלכם ולרוב הדבר נובע ממחלות גופניות אחרות כגון מחלות כבד, ריאות וכו' וכו' כך שגם אם תשמרו על היגיינה דנטלית מצויינת, כל עוד אתם מזניחים את הגוף שלכם ולדוגמא מעשנים, מחלות חניכיים או בעיות בחלל הפה עלולים להופיע.

 העישון משפיע ב4 דרכים שונות על חלל הפה:

  •  שיניים צהובות - העשן והניקוטין בסיגריה גורמים לפגיעה לאורך הזמן בצבע השיניים ותוך זמן יחסית קצר תתחילו לזהות בשינוי צבע לעבר גוון חום/צהבהב של השיניים והדבר ייפגע אסתטית בחיוך שלכם והדבר גם עלול לגרום לפגיעה נפשית בשל דימוי עצמי נמוך.
  •  פגיעה בהפרשת הרוק - עישון גורם בהפחתה של הפרשת רוק בחלל הפה, הדבר נובע כתוצאה מהפחתת זרימת הדם לבלוטות הרוק וכמו כן בחסימות שונות במהלך המעברים השונים, הדבר גם גורם להצטברות אבנית מרובה יותר עקב חוסר ברוק בחלל הפה. 
  • פגיעה בבריאות החניכיים - העישון פוגע בזרימת הדם ברקמות אשר הדבר עלול להוביל לאיבוד התמיכה של השיניים, מחלות חניכיים שונות, זיהומים, דלקות משמעותיות ואף סכנה לחלל בסרטן הפה.
  •  ריח רע מהפה - כתוצאה מהעישון ומשריפת הטבק בחלל הפה שלכם נוצר ריק לא נעים אשר נדבק לחלל הפה, בנוסף לכך יש גם ריח רע בחלל הפה שנוצר מריבוי חיידקים עקב חוסר ברוק ומחלות חניכיים שונות. 

כאן במערכת "עולם הבריאות" אנחנו ממליצים לכם לשמור על הבריאות שלכם ולהפסיק לעשן בכדי לשמור על הבריאות הכללית שלכם ועל בריאות השיניים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה